Körülbelül
20 éve kezdtem festeni. Korábban a szépség iránti szeretetemet kézimunkák
készítésével, irodalmi színpaddal fejeztem ki. Most festek, kiállításokra
járok, tanulmányokat olvasok, hogy autodidakta módon pótoljam a fiatalon elmulasztottakat.
Amatőr festő lettem, aki kötöttségektől mentesen azt festheti, amit szeretne.
Első kiállításom 2005-ben a
Dél-budai (ma Klauzál Gábor) Kulturális és Szabadidő Központban rendezett
„Krétarajzok” címet kapta, mert pasztellkrétával kezdtem. Sok dicséretet kaptam
barátoktól, rokonoktól, de Bálványos Huba Munkácsy díjas festő, grafikus, főiskolai
tanár megnyitó értékelésében mondott szavai: „Itt ma művészt avatunk” komolyan
vehető biztatásként továbbvittek. Fájdalmas, hogy ő már nincs köztünk, de
elemző gondolatai máig a fülemben csengnek.
Ezután az akrilfesték
felé fordultam, az új technika új képi világot is hozott, reményeim szerint
ugyanolyan szuggesztíveket, mint a korábbiak.
2006-ban
beléptem az Országos Képző- és Iparművészeti Társaságába, hogy hozzám hasonló
megszállottakkal találkozhassam. 4 közös kiállításon vettem részt velük. 2007 szeptemberében
közös kiállításunk volt „Rétegek” címmel Somogyi Sándor keramikussal és
lányommal, Kerényi Bori fotóssal, a péceli Ráday Kastélyban. Ezek után több
közös és egyéni kiállításon volt alkalmam megjelenni, pl. a Pécel Galériában, a
Nemzeti Múzeumban otthont kapott „Végtelen utazás” c. rendezvénysorozaton, a
Monori Vígadó Galériában, a Legfelsőbb Bíróság dísztermében, a
Belváros-Lipótváros Egészségügyi Szolgálat Hercegprímás utcai rendelőintézetében,
vagy a Péceli Katolikus Általános Iskolában. Jó dolognak tartom, ha a
hétköznapokban is megjelenik a művészet.
Képeimen észrevehetik, hogy erős színeket
használok. Érzéseimet, hangulataimat színekben tudom a legjobban kifejezni.
Szeretek növényeket rajzolni, mert bár lényük folyton változik, mégis az
örökkévalóság, a megbízhatóság jelképei maradnak: hiszen a tél után tavasz jön;
a földbe került magból új élet születik. Szeretem a mezei virágokat, amik
nemesítés, metszés és tápoldat nélkül is gyönyörűek, és igazolják, hogy a
szépség és harmónia létezik és él. A mi dolgunk csupán annyi, hogy megőrizzük. A
bogáncsnak és a rózsának közös vonása a szépség, és ha képesek vagyunk ezt
észrevenni, békésebb életet teremthetünk magunknak is. (Augusztusi rét, Zsendülés,
Nyárutó)
Különösen
közel áll hozzám az ősz napfényes sárga-barna-bordó
színpompája. Az ősznek azok a ritka szép órái, amikor nem az elmúlást, csak az
átváltozást látni erdőn-mezőn, sőt a városban is, a levél még sárga, de nem
hullott le, vagy ami lehullott még nem fulladt sárba. A pillanat törékeny szépsége
elbűvöl ilyenkor. (Őszi dal, Őszi pompa)
Van egy
másfél éves kis unokánk akivel szerencsére együtt
élhetünk. Természetesen rajongok érte, így már komolyabb emberábrázolások is
születnek (Anyaság).
Az utóbbi
években egyre több absztrakt kép kerül ki az ecsetem alól, mert vannak olyan
érzések, rezdülések, gondolatok, amiket így sokkal könnyebben tudok közvetíteni
és ezeket a fiatalok is jobban fogadják (Októberi szél, Pihenő félúton).
Megpróbálok kísérletezni, s bár ezzel némileg „kilógok” korosztályom amatőr
festői közül, sokan elfogadják, értékelik. Véleményem szerint a fotózás
felfedezésével jócskán változott a festészet feladata. Már nem kell riporternek
lennünk. A magunk érzéseit, gondolatait tesszük a nagy közös tálba, ahonnan
mindenki szabadon vehet.
Az élet szeretete és tisztelete - remélem - minden képemen átüt, mert meghatározó része az egyéniségemnek. Az élet egyszeri, megismételhetetlen és ezért gyönyörű.